Monday, April 2, 2018

Kepentingan Servis Komputer Secara Berkala


Memperpanjang usia komputer anda
Usia komputer umumnya tanpa sebarang masalah adalah di antara 1 hingga 2 tahun. Tetapi jika anda sering servis atau cuci laptop anda secara berkala, maka jangka umur komputer anda bermungkinan lebih lama dari yang biasa di antara 3 hingga 5 tahun. Laptop perlu di servis sebaiknya setiap 6 bulan sekali bagi memastikan laptop sentiasa berada dalam keadaan baik. Servis laptop bermaksud membersihkan habuk tebal pada kipas laptop, motherboard dan menggantikan thermal paste baru.

Laptop anda akan running dengan lancarnya
Dengan servis yang berkala pada hardware maupun softwarenya, laptop akan terasa selalu ringan untuk dibawa. Tidak akan terjadi lag, hang atau sebagainya yang akan mengganggu aktiviti pekerjaan anda.

Keamanan terjamin
Servis bukan hanya pada hardware sahaja, tetapi software pun mestilah juga diservis. Paling kurang pun hendaklah kita update sistem dan aplikasi serta scanning secara kerap dengan antivirus bagi menghapuskan  semua virus yang ada sehinggalah data kita selamat dari segala ancaman.

Itulah betapa pentingnya kita melakukan servis komputer secara berkala. Jadi marilah kita sama-sama melakukan servis secara sendiri ataupun menghantarnya ke kedai bagi menjamin kebaikan komputer anda.



💻📲🖥 Mat Komputer Nilai,



 PT12896 JLN BBN 1/7F BANDAR BARU NILAI,71800 NILAI NEGERI SEMBILAN.
 Landmark: Masjid Bandar Baru Nilai/Dataran Nilai
 ⏰Waktu Operasi: 10am-9pm ISNIN-SABTU  AHAD-Tutup 
 ☎️Hotline: 018-3204539 (Mat) 014-8212022 (Fendy) 010-2028494 (kedai)
📱Whatsapp Kami:  http://matkomputergadget.wasap.my atau

No comments:

Post a Comment